Sök
Nyheter

PÅ FD: AIK:s nya publikgrepp – bryter ny mark: ”Påminner om politisk valkampanj, fast utan politiken”

AIK vill sälja minst 12 000 årskort – därför lanseras nu kampanjen ”Med dig vill jag leva”. Men det kommer bli en annorlunda kampanj där supportrarna själva kommer styra mycket mer:
– Vi kommer sätta ihop en kampanjgrupp, vi kallar den ”Försäsongselvan”. Den ska fungera som en form av kampanjcentral, där eldsjälar kan höra av sig med idéer och förslag på egna kampanjer och idéer man vill genomföra. På så sätt får vi igång en form av folkrörelse. D
en påminner mer om en politisk valkampanj, fast utan politiken då, säger AIK:s biljettansvarige Fredrik Söderberg till FotbollDirekt.se.

AIK hade ett rekordår på flera nivåer, både på planen och utanför. Utöver ett SM-guld med en enda förlust och 16 insläppta mål, så nåddes flera historiska publiksiffror med två hemmamatcher runt 50 000 åskådare och ett publiksnitt på 23 664.

Nu ska AIK upprepa succén, och arbetet inför 2019 startade redan på sensommaren med en rekordtidig förnyelseperiod för årskorten. I förra veckan kom också en kampanj igång inför nyförsäljningen, med namnet ”Med dig vill jag leva. Samt ett nytt grepp med det s k ”Evighetskortet” – för drygt 189 000 kronor så kan den som vill skaffa årskort med AIK livet ut.

Men det här är bara början på något som ska bli mer organiskt och långlivat än den gängse årskortskampanjen. ”Med dig vill jag leva” är det övergripande temat, men AIK vill sedan frångå den klassiska dramaturgin för biljettkampanjer.

– Vi kommer sätta ihop en kampanjgrupp, vi kallar den ”Försäsongselvan”. Den ska fungera som en form av kampanjcentral, där eldsjälar kan höra av sig med idéer och förslag på egna kampanjer och idéer man vill genomföra. På så sätt får vi igång en form av folkrörelse. Den påminner mer om en politisk valkampanj, fast utan politiken då, säger AIK:s biljettansvarige Fredrik Söderberg till FotbollDirekt.se.

– Vi kommer gå ut med en rekryteringsannons i veckan, där vi uppmanar folk att anmäla sitt intresse. Sedan behöver vi titta på vilka funktioner vi behöver tillsätta. Vi tror att vi ganska snabbt kommer få en större grupp människor vi kan ha en dialog med, som kan driva kampanjer i sina nätverk.

Med en årskortsförsäljning som i stort sett började åtta månader innan säsongen 2019 sparkar igång, så fanns det också anledning att titta på hur man kunde få en kampanj att flyga under längre tid säger Fredrik Söderberg. Och framför allt engagera fler människor.

– Vi kan göra allt hur fint och känslomässigt som helst, men det som i slutändan säljer årskort är hårt arbete. Det handlar om att folk ska nöta på sin lokala nivå, i sina nätverk: i skolor och i föreningar, på arbetsplatser. I det här fallet har kampanjen ett övergripande mål, vi vill sälja minst 12 000 årskort. Hur vi tar oss dit, det kommer ske på en mängd olika sätt.

– Och det är skillnaden mot tidigare; då har det varit ett manér, det kretsar oftast kring en film med ett konkret budskap. Det har stor effekt men är också ganska kortlivat. Därav liknelsen med en politisk kampanj, fast utan politiken. Det är vår förhoppning. Metodiken att göra på det här sättet, det är mig veterligen ingen som genomfört det på det här sättet tidigare. Det är kul att vi är pionjärer även här.

Hur kom ni fram till den här idén?

– Under 2018 har vi kört ”Gnaget on tour” (kampanj kring AIK:s bortamatcher) som gått under hela säsongen. Det greppet, att ha en kampanj som är långlivad, är något vi strävat efter. Vi kom till diverse insikter, hur vi vill arbeta, vad som är viktigt. Jag formulerade det i somras, att jag vill ha något som är långlivat. Själva idén om en kampanjgrupp kom från PR-byrån Post Sthlm som vi samarbetar med. Sedan vidareutvecklade vi det tillsammans. Vi har suttit i strategiska workshops. Gått igenom, var står vi just nu. Vi kom fram till ett antal insikter, där den övergripande insikten var att AIK är en konstant genom livet.

– Tidigare kampanjer har riktat sig mot Norra stå. Vilket haft sina fördelar för att Norra  symboliserar väldigt mycket av passionen i AIK, det är hjärtat för supportrarna. Men för en AIK:are så är AIK en konstant. Då ska det alltid finnas en plats för dig på AIK:s läktare, eller på familjeläktaren, eller pensionärsläktaren. Vi ska finnas där, oavsett var i livet du befinner dig.

Med stor frihet för supportrar att driva egna kampanjer så finns förstås även risker, exempelvis att enskilda börjar driva personliga agendor, utan koppling till temat.

– Det är just därför den här gruppen ska finnas där, som en gatekeeper. Vi tar fram manéret, det som är AIK Fotboll. ”Med dig vill jag leva” är den övergripande rubriken, där man sedan kan fylla på med vad man själv vill att det ska vara i sin egen krets eller omgivning.

– ”Med dig vill jag leva”, det är den röda tråden genom hela kampanjen. Det ska det vara oavsett om du jobbar för att skapa ett årskortsgäng i Hässelby eller Nacka, eller om du vill få folk familjer från grannskapet i Sundbyberg till familjeläktaren. Eller om du bara vill driva en egen kampanj på Twitter.

– Och det finns ingen intressekonflikt i vad supportar vill föra ut och vad AIK Fotboll vill föra ut. Vi vill mot samma mål. Och i en såpass stor klubb som vi är, så är det väldigt viktigt med tonen mot våra supportrar. Det är en väldigt viktig del för den här kampanjgruppen. Vi kan inte göra något som våra supportrar känner sig främmande inför, då faller allting.

Startskottet för ”Med dig vill jag leva” kom i samband med Evighetskortet, och det fanns en tanke med det säger Söderberg:

– Evighetskortet är den starkaste symbolen för att AIK är en konstant genom livet. För oss var det viktigare med det som en manifestation, än att vi skulle sälja en massa sådana kort.

– Vi har aldrig haft en tro eller ens ambition att Evighetskortet ska bli någon storsäljare. Vi tror inte att det är bra om det säljs för mycket heller. Helt ärligt är det administrativt ganska krångligt för oss att sälja ett Evighetskort. Däremot har det en stor roil att spela som symbolhandling. För det här är något som genomsyrar vår klubb så mycket. Det viktigaste för oss är att vi aldrig tar våra trognaste supportar för givet.

– Vi vet att de aldrig kommer lämna oss för en annan klubb, och det ställer ännu högre krav på oss hur vi jobbar med årskortet, i form av priser, placeringar, service. Vi måste verkligen värna AIK-arvet. Det har varit utgångspunkten, inte att sälja så många årskort som möjligt på kort tid.

Samtidigt har greppet fått enormt stort genomslag, oavsett intentionen – ett stort antal svenska medier har plockat upp det, men även stora utländska medier som goal.com och Independent.

– Vi räknade samman räckvidden på all mediebevakning, och kunde se att runt 40 miljoner människor har nåtts av lanseringen med Evighetskortet. Så det är klart att det är väldigt bra.

– Vi har flera som anmält sitt intresse för att köpa ett Evighetskort. Men det är ingen som kommit avslut än, det är förstås ett stort beslut att ta i och med att det handlar om så mycket pengar. Och i slutändan är det inte avgörande alls om vi säljer några sådana kort. För oss är lanseringen Evighetskortet en symbolhandling som är djupt rotad i det här temat, att AIK är en konstant genom livet.

12 000 årskort är alltså målsättningen, och Fredrik Söderberg berättar att AIK i nuläget ligger nära hälften sålda. Att sälja fler innebär emellertid inga problem, då Friends Arenas 50 000 platser gör att man knappast behöver sätta ett tak för antal sålda årskort.

– Vi har fördelen där med en väldigt rymlig arena. Det är vissa sektioner som har ett kapacitetstak. Men totalt sett så räknar vi inte på det sättet. Det vore ett väldigt angenämt problem i så fall.

 

 

 

Den här artikeln handlar om:
Fotboll PÅ TV
tisdag 15 oktober
19:00 Danmark - Luxemburg Landskamp
20:45 Rumänien - Norge EM-kval
20:45 Israel - Lettland EM-kval
20:45 Färöarna - Malta EM-kval
20:45 Sverige - Spanien EM-kval
20:45 Gibraltar - Georgien EM-kval
20:45 Schweiz - Irland EM-kval
20:45 Liechtenstein - Italien EM-kval
onsdag 16 oktober
18:00 Wolfsburg Dam - FC Twente Damer UEFA Champions League Damer
fredag 18 oktober
19:00 Ålborg - Odense Superligaen
19:00 Frej Täby - Halmstad Superettan
19:15 Bayer Leverkusen - Hoffenheim Bundesliga Damer
20:00 Caen - Valenciennes Frankrike Ligue 2
20:30 Eintracht Frankfurt - Bayer Leverkusen Bundesliga
20:30 Mouscron - Club Brügge Belgien Jupiler League
20:45 Nice - Paris SG Ligue 1
20:45 Cardiff - Sheffield Wednesday Championship
21:00 Granada - Osasuna La Liga
lördag 19 oktober
13:00 Eibar - Barcelona La Liga
13:00 St Pauli - Darmstadt Tyskland 2. Bundesliga
13:00 Wehen SV - Heidenheim Tyskland 2. Bundesliga
13:00 Regensburg - Sandhausen Tyskland 2. Bundesliga
13:30 Helsingborg - BK Häcken Allsvenskan
13:30 Everton - West Ham Premier League
13:30 Blackburn - Huddersfield Championship
15:00 Lazio - Atalanta Serie A
15:30 Union Berlin - SC Freiburg Bundesliga
15:30 RB Leipzig - Wolfsburg Bundesliga
15:30 Werder Bremen - Hertha Berlin Bundesliga
15:30 Fortuna Düsseldorf - Mainz Bundesliga
16:00 Tottenham - Watford Premier League
16:00 Östersund - Sirius Allsvenskan
16:00 Västerås SK - Mjällby AIF Superettan
16:00 Brommapojkarna - Dalkurd FF Superettan
16:00 Atletico Madrid - Valencia La Liga
17:30 Lyon - Dijon Ligue 1
18:00 Standard Liege - Genk Belgien Jupiler League
18:00 Napoli - Verona Serie A
18:30 Borussia Dortmund - Borussia M'gladbach Bundesliga
18:30 Crystal Palace - Manchester City Premier League
18:30 Getafe - Leganes La Liga
20:00 Angers - Brest Ligue 1
20:00 Toulouse - Lille Ligue 1
20:45 Juventus - Bologna Serie A
20:45 Utrecht - PSV Eindhoven Eredivisie
20:45 PSG D - Paris FC D Frankrike Division 1 Damer
21:00 Mallorca - Real Madrid La Liga
21:30 Seattle Sounders FC - FC Dallas MLS
00:00 Toronto FC - DC United MLS
söndag 20 oktober
04:00 Real Salt Lake - Portland Timbers MLS
12:00 Alaves - Celta Vigo La Liga
13:00 Djurgården Damer - Piteå Sverige Allsvenskan Damer
13:15 Hearts - Rangers Skottland Premiership
14:00 SönderjyskE - FC Nordsjälland Superligaen
14:00 Real Sociedad - Real Betis La Liga
14:30 KV Mechelen - Antwerpen Belgien Jupiler League
15:00 Bordeaux - St Etienne Ligue 1
15:00 Hammarby - Malmö FF Allsvenskan
15:00 Wigan - Nottingham Forest Championship
15:00 Cagliari - SPAL Serie A
15:00 IK Brage - Jönköpings Södra Superettan
15:00 Sampdoria - Roma Serie A
15:00 Udinese - Torino Serie A
15:00 Falkenberg - AIK Allsvenskan
16:00 Espanyol - Villarreal La Liga
17:00 Monaco - Rennes Ligue 1
17:30 Norrby IF - Trelleborgs FF Superettan
17:30 Manchester U - Liverpool Premier League
17:30 IFK Norrköping - Kalmar FF Allsvenskan
18:00 Parma - Genoa Serie A
18:00 Lyngby - Bröndby Superligaen
18:00 Hoffenheim - Schalke Bundesliga
18:30 Athletic Bilbao - Valladolid La Liga
20:45 Milan - Lecce Serie A
21:00 Philadelphia Union - New York Red Bulls MLS
21:00 Sevilla - Levante La Liga
21:00 Marseille - Strasbourg Ligue 1
måndag 21 oktober
02:30 Minnesota United FC - LA Galaxy MLS
19:00 IFK Göteborg - Djurgården Allsvenskan
19:00 Öster - Syrianska FC Superettan
20:30 Arminia Bielefeld - Hamburg Tyskland 2. Bundesliga
20:45 Brescia - Fiorentina Serie A
21:00 Sheffield United - Arsenal Premier League
tisdag 22 oktober
18:55 Atletico Madrid - Bayer Leverkusen EUROPA: Champions League
18:55 Sjachtar Donetsk - Dinamo Zagreb EUROPA: Champions League
19:00 Örgryte - Degerfors Superettan
20:45 Queens PR - Reading Championship
21:00 Club Brügge - Paris SG EUROPA: Champions League
21:00 Juventus - Lokomotiv Moskva EUROPA: Champions League
21:00 Manchester City - Atalanta EUROPA: Champions League
21:00 Galatasaray - Real Madrid EUROPA: Champions League
21:00 Olympiakos - Bayern München EUROPA: Champions League
21:00 Tottenham - Röda Stjärnan EUROPA: Champions League
onsdag 23 oktober
18:55 RB Leipzig - Zenit St Petersburg EUROPA: Champions League
18:55 Ajax - Chelsea EUROPA: Champions League
21:00 Red Bull Salzburg - Napoli EUROPA: Champions League
21:00 Benfica - Lyon EUROPA: Champions League
21:00 Inter - Borussia Dortmund EUROPA: Champions League
21:00 Slavia Prag - Barcelona EUROPA: Champions League
21:00 Genk - Liverpool EUROPA: Champions League
Allsvenskan 2019 / 2019
# LAG M V O F GA P
1 Malmö FF 27 17 8 2 35 59
2 Djurgårdens IF 27 18 5 4 30 59
3 Hammarby IF 27 17 5 5 31 56
4 AIK 27 17 5 5 20 56
5 IFK Norrköping 27 14 8 5 26 50
SE FULLSTÄNDIG TABELL
6 BK Häcken 27 13 7 7 17 46
7 IFK Göteborg 27 12 9 6 12 45
8 IF Elfsborg 27 9 9 9 -4 36
9 Örebro SK 27 9 5 13 -8 32
10 Helsingborgs IF 27 7 6 14 -18 27
11 IK Sirius FK 27 7 4 16 -18 25
12 Kalmar FF 27 4 11 12 -20 23
13 Östersunds FK 27 4 10 13 -20 22
14 GIF Sundsvall 27 4 8 15 -16 20
15 Falkenbergs FF 27 4 7 16 -35 19
16 AFC Eskilstuna 27 3 7 17 -32 16

Laddar...
×

1. VILLKORENS TILLÄMPLIGHET

För att få tillgång till plus-tjänsten måste du ingå ett avtal med ESMG genom att registrera dig och betala prenumerationsavgiften.

2. PLUS-TJÄNSTENS INNEHÅLL

ESMG förnyar och förbättrar plus-tjänsten fortlöpande, vilket innebär att vi utan föregående meddelande kan komma att lägga till, förändra och ta bort innehåll och funktioner. ESMG reserverar sig för eventuella skrivfel på någon av våra sajter där det lämnas uppgifter om någon av våra plus-tjänster.

3. PRENUMERATION

Aktivering av plus-tjänsten

Ditt abonnemang startas när du fyller i registreringsformuläret och betalar avgiften för plus-tjänsten. Detta gör att du får tillgång till plus-tjänsten under tiden din prenumeration löper. I det fall ingen prenumerationsavgift utgår för den inledande perioden (som definieras vid din registrering) startas plus-tjänsten när du fyller i registreringsformuläret och registrerar ett betalningsalternativ.

Bekräftelse

Efter att du registrerat dig och betalat avgiften för plus-tjänsten så skickas en bekräftelse till dig via den e-postadress som du har uppgett vid registreringen. Bekräftelsen innehåller villkoren för din prenumeration. De uppgifter som du har angett vid registreringen kommer finnas på ditt konto. Vi ber dig kontrollera att dessa uppgifter stämmer. Om någon uppgift inte är korrekt ska du ändra dessa via ditt konto. Du ansvarar för att kontaktuppgifterna är korrekta.

Åldersgräns

För att teckna upp dig för plus-tjänsten måste du vara minst 18 år. Är du under 18 år krävs förälder eller annan förmyndares godkännande för att du ska få registrera dig och använda plus-tjänsten. Genom att registrera dig och betala avgiften intygar du samtidigt att du har inhämtat ett sådant godkännande från förälder eller annan förmyndare. Du anses alltid försäkra riktigheten av sådana uppgifter som du lämnar om dig själv.

Prenumerationens löptid och uppsägning

Din prenumeration kan antingen vara en tillsvidareprenumeration eller en tidsbestämd prenumeration. Det framgår vid din beställning och registrering för plus-tjänsten om din prenumeration är en tillsvidareprenumeration eller om den är tidsbestämd.

En tillsvidareprenumeration innebär att du får tillgång till plus-tjänsten för en viss tidsperiod (vanligen en (1) månad), vilken förlängs med samma period om du själv inte säger upp prenumerationen innan periodens upphörande. Om du inte vill att din tillsvidareprenumeration förlängs, måste du alltså säga upp prenumerationen 48 timmar innan den aktuella tidsperioden löper ut. Uppsägning kan ske på Min Sida under respektive sajt som du är inloggad på.

En tidsbestämd prenumeration innebär att du får tillgång till plus-tjänsten under den angivna tidsperioden och att prenumerationen därefter upphör per automatik. En tidsbestämd prenumeration kan inte sägas upp i förtid.

ESMG äger rätt att säga upp din prenumeration, oavsett om det är en tillsvidareprenumeration eller en tidsbestämd prenumeration, med trettio (30) dagars varsel. ESMG har även rätt att omedelbart säga upp eller frysa din prenumeration om ESMG misstänker att du bryter mot dessa Villkor.

Avgift för plus-tjänsten

Prenumerationsavgiften för plus-tjänsten utgörs av en vanligen månatlig avgift och betalas alltid i förskott. Om avgiften är annan än en månatlig framgår vid registrering. Aktuell avgift framgår även din vid din registrering. Avgiften som anges inkluderar moms.

ESMG förbehåller sig rätten att ändra avgiften för plus-tjänsten vid tillsvidareprenumerationer. Den ändrade avgiften gäller då från och med nästkommande period, förutsatt att du inte sagt upp din prenumeration innan perioden löpt ut. En tidsbestämd prenumeration påverkas inte av en eventuell prisändring under den avtalade bindningstiden.

4. BETALNINGSALTERNATIV

Klarna Payments

Som betalningslösning använder ESMG Klarna Payments. Klarna Payments presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Payments utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, till exempel banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Payments vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Payments med en PIN-kod. För information om din betalning kontakta Klarna via https://www.klarna.com/se/kundservice/.

5. ANVÄNDNING AV PLUS-TJÄNSTEN

Plus-tjänsten får endast användas för privat, icke-kommersiellt bruk. Din prenumeration är personlig och dina rättigheter enligt dessa Villkor får inte överlåtas till någon annan. Du ska förvara dina användaruppgifter till ditt konto säkert och oåtkomliga för andra personer. Om du har skäl att misstänka att någon obehörig har tagit del av dina användaruppgifter ska du snarast underrätta ESMG om detta. Du ansvarar själv för skada som orsakas genom att någon obehörig har använt dina uppgifter.

Du får inte heller använda plus-tjänsten så att ESMG eller annan drabbas av olägenhet eller skada. Notera särskilt vad som gäller om rättigheterna till plus-tjänstens innehåll under punkt 6 nedan.

6. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER

Allt innehåll som tillhandahålls genom plus-tjänsten, såsom texter, stillbilder och rörliga bilder, grafik, teckningar och datakoder, skyddas av lagen om upphovsrätt (1960:729) och rättigheterna därtill innehas av ESMG eller dess licensgivare. ESMGs varumärken och kännetecken är skyddade av varumärkesrättslig lagstiftning. Att du skapar ett konto och använder plus-tjänsten ger dig ingen rätt att mångfaldiga, kopiera, överlåta, upplåta, överföra eller i annan form utnyttja sådant innehåll som förekommer i plus-tjänsten och ej heller att använda att ESMGs varumärken och kännetecken.

7. BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

ESMG behandlar dina personuppgifter i enlighet vår personuppgiftspolicy som finns tillgänglig på https://www.esmg.se/personuppgifter/

8. COOKIES

ESMG använder sig av cookies för att ge dig en bättre upplevelse på ESMGs plattformar. Läs mer här: https://www.esmg.se/cookiepolicy/

9. TEKNISKA FÖRUTSÄTTNINGAR

Din tillgång till plus-tjänsten är vid var tid beroende av att du innehar erforderlig hårdvara och mjukvaror, såsom program för webbläsare och e-post, samt abonnemang för Internetanslutning. ESMG åtar sig inget ansvar för din tillgång till hårdvara och mjukvaror och inte heller för funktionaliteten i dessa eller förekommande kostnader som tredje parter, såsom internet- eller mobiltelefonoperatörer, kan betinga sig av dig i anledning av din användning av plus-tjänsten. Plus-tjänsten stöds av de senaste operativsystemen.

10. ANSVARSBEGRÄNSNING

ESMG kan inte hållas ansvarig för plus-tjänstens funktion, tillgänglighet, kvalitet, användbarhet eller säkerhet. Denna ansvarsbegränsning omfattar varje skada, direkt eller indirekt, som kan hänföras till användningen, eller hinder att använda, plus-tjänsten och dess innehåll. ESMG kan inte heller hållas ansvarig för tredje parters innehåll eller information som du kan ha fått del av genom användning av plus-tjänsten.

ESMG har rätt att tillfälligt stänga plus-tjänsten för att genomföra systemunderhåll, uppgradering eller för att vidta andra tekniska åtgärder. ESMG ska, i möjligaste mån, utföra dessa åtgärder med så små störningar som möjligt för dig. ESMG ansvarar inte för skada eller förlust som du kan anse dig lida av på grund av plus-tjänstens begränsningar i tillgång enligt ovan.

11. LÄNKAR

Plus-tjänsten kan innehålla länkar till andra webbplatser som kontrolleras av tredje part. ESMG ansvarar inte för innehåll och överföringar från sådana länkade webbplatser.

12. VILLKORSÄNDRING

ESMG har rätt att ändra dessa Villkor. En villkorsändring träder i kraft tidigast trettio (30) dagar efter det att ändrade villkor har meddelats dig via den e-postadress som du har uppgett vid registrering för plus-tjänsten. Om du inte godtar villkorsändringen kan du inom ovan nämnda 30-dagarsfrist säga upp din prenumeration. En uppsägning kan göras via e-post till XXXOm du inte sagt upp din prenumeration eller om du använder plus-tjänsten efter det att de nya villkoren trätt i kraft, innebär detta att du anses ha accepterat de nya ändrade villkoren.

13. ÅNGERRÄTT

Om du tecknar en prenumeration som privatperson, har du rätt att ångra ditt köp. Om du vill utnyttja din ångerrätt, måste du meddela oss inom 14 dagar från din beställning av plus-tjänsten. Du kan meddela oss genom att kontakta ESMGs kundtjänst via XXXPå Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se) finns en blankett som du kan använda dig av för att utnyttja din ångerrätt.

Om prenumerationen redan är betald vid utövande av ångerrätten kommer vi att återbetala prenumerationsavgiften. Eftersom betalning för plus-tjänsten sker via Klarna Payments, så återbetalas avgiften via Klarna.

14. MEDDELANDEN

Du accepterar att ESMG kan komma att kontakta dig genom den e-postadress du angett vid din registrering, i syfte att informera dig om villkorsändringar eller andra meddelanden hänförliga till din prenumeration eller till plus-jänsten.

Vi använder även din e-post för att skicka dig meddelanden som avser direktmarknadsföring, såsom nyhetsbrev, information och erbjudanden om ESMGs olika tjänster och varumärken. Om du inte vill ta del av dessa meddelanden kan du avanmäla dig antingen genom att använda länken för avanmälan längst ned i mejlet eller genom att ändra kontoinställningar på Min Sida.

15. TILLÄMPLIG LAG OCH TVISTELÖSNING

Dessa Villkor ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk lag. Eventuell tvist ska avgöras av svensk allmän domstol, med Stockholms tingsrätt som första instans. Tvist kan också prövas av Allmänna reklamationsnämnden, vars beslut är en rekommendation till parterna om hur tvisten bör lösas.

16. KONTAKTUPPGIFTER

Du är alltid välkommen att kontakta ESMG via XXX

×

Välkommen till vårt lag!

Som plus-medlem har du nu tillgång till ALLT material på FotbollDirekt.se

×

Grattis, du har nu blivit medlem!

Framöver kommer du få nyhetsbrev från Hockeysverige, glöm inte att du även kan bli plusmedlem för att få tillgång till ALLT material på sajten