Svenska Spel Logo Svenska Spel har utvecklats enormt sedan man hette Tipstjänst och främst var känt för Stryktipset, Måltipset och Lotto. Man försöker att hänga med i branschens utveckling – utan att överge den trygga och "hederliga" framtoningen. Det går utmärkt och man erbjuder i stort sett samma utbud som konkurrenterna där ute. Med en levande sida, webb-tv, speltips på sajten och unika spelformer är det inget snack om att man står väl rustat när det eventuellt införs spellicenser i Sverige om några år. Man har tusentals anställda och ännu fler butiker runt hela landet samt en erfarenhet ingen kan mäta sig med på våra breddgrader. Med lika villkor för alla och egna varianter av spel är svenskaspel.se ett måste att klicka sig in på när dagens spel ska läggas. ...

Svenska Spel har utvecklats enormt sedan man hette Tipstjänst och främst var känt för Stryktipset, Måltipset och Lotto. Man försöker att hänga med i branschens utveckling – utan att överge den trygga och ”hederliga” framtoningen. Det går utmärkt och man erbjuder i stort sett samma utbud som konkurrenterna där ute. Med en levande sida, webb-tv, speltips på sajten och unika spelformer är det inget snack om att man står väl rustat när det eventuellt införs spellicenser i Sverige om några år. Man har tusentals anställda och ännu fler butiker runt hela landet samt en erfarenhet ingen kan mäta sig med på våra breddgrader. Med lika villkor för alla och egna varianter av spel är svenskaspel.se ett måste att klicka sig in på när dagens spel ska läggas.

Svenskaspel.se – sajten

Med bakgrunden som ett spelbolag med i första hand ”fysiska” spelbutiker har Svenska Spel fått jobba hårt för att även få in den äldre generationen på nätet. Snart är svenskaspel.se en självklarhet för alla spelintresserade men vi är inte odelat positiva till sidan; i synnerhet inte sedan man nyligen gjorde om den. Den nya versionen var dock ett måste för att hänga med tekniskt och med några justeringar kan det bli riktigt bra på sikt. En sak vi gillar är att man inte möts av en massa ”bling-bling” utan det är relevant information som ges när man kommer in på sidan.

Svenska Spel i mobilen

Svenska Spel har appar till mobilen för såväl Poker som övriga spel. På svenskaspel.se kan du ladda ner dem både till Android och Iphone. De är användarvänliga och i många avseenden minst lika bra som sajten är på en dator. Samtliga produkter går att spela från mobilen och de kan rekommenderas oavsett vilka typer av spel man gillar.

Svenska Spel Poker

Svenska Spel har precis som många andra pokersajter haft sina svåra perioder. Det är dock tydligt att man har lyckats ”nischa” sig ändå och erbjuda ett konkurrenskraftigt alternativ. Det är standard att pokersajterna tar 5 % i s.k. rake-avgifter. Svenska Spel ligger dock i de flesta fallen på 2,5 % och det finns turneringar där man inte har någon alls.

Stryktipset – en klassiker sedan 1934

Svenska Spel har många kända spel som lockar men flaggskeppet måste ändå Stryktipset anses vara. Denna klassiker har funnits ända sedan 1934(!) och är nu hetare än någonsin. Svenska Spel har 10-miljonersgaranti till en ensam vinnare med 13 rätt. Även när fler hittar samtliga vinnare brukar det bli höga utdelningar och till skillnad ifrån de mer turbetonade spelen kan man verkligen bli rik på sin skicklighet här.

Svenska Spel Kundtjänst

Kundservice erbjuds dygnet runt, via e-post och telefon. Med idel svenska kunder krävs inte samma bredd och bolaget kan fokusera på lösningarna och servicen fullt ut. Vi har fått ett mycket bra intryck.

Unik landslagsbevakning

Som huvudsponsor till de svenska fotbollslandslagen får Svenska Spel tillgång till spelarna och ledarna på ett helt annat sätt en övrig media. Alla som följer de blågula lagen får superb service inför kvalmatcher och inte minst i de stora mästerskapen.

15 % rabatt med spelkortet

De flesta av oss besöker då och då O’Learys för att följa matcher som vi många gånger även spelar på. Svenska Spel har för sina kunder ordnat en deal så att man i skrivande stund får 15 % rabatt på middagen.

Svenska Spels utbud

Svenska Spel har ett unikt utbud med sina klassiker Stryktipset, Måltipset och Lotto men även Keno, Topptipset, Europatipset och Powerplay. Lägg därtill Eurojackpot, Vikinglotto, Poker, Bingo och givetvis lottdelen med Triss i spetsen. På Oddset erbjuds man spel på det mesta i de sporter som sänds på TV och som intresserar den svenska publiken. Numera har man dock även livespel på smalare sporter, matcher och tävlingar – precis som de flesta andra spelbolagen. Man slår dock många av konkurrenterna när det gäller unika dueller på exempelvis golf, skidor och friidrott. Lägg därtill olika vinnarmarknader och massor av roliga spelalternativ när det vankas stora mästerskap.

Förbättrade odds på Svenska Spel

Nyligen höjde Svenska Spel återbetalningen på sina odds och nu kan man konkurrera på allvar. Det gör spelbolaget än mer givet att lägga spelen hos. I kombination med egna, unika spelval kan man hitta riktiga fynd!

Insättning med Swish

Svenska Spel accepterar VISA och MasterCard-kort, e-plånboken Masterpass samt banköverföringar. Numera är Swish ett mycket populärt betalsätt och det är strålande att Svenska Spel kan erbjuda detta.

Pengar till ungdomsidrotten

När du spelar hos Svenska Spel kan du, förutom att dryga ut plånboken, hjälpa svensk idrott. Spelbolaget fördelar 50 miljoner kronor till ungdomsidrotten och föreningslivet. Det görs genom Gräsroten, där man själv väljer vilka föreningar man vill stötta! Man kan välja upp till tre favoritföreningar som får ta del av pengarna. Det är dessutom de satsade kronorna som räknas så vinst eller förlust spelar ingen roll i detta fall. Lysande upplägg för oss som månar om barn, bredd och en levande föreningskultur.

Recension Svenska Spel

Numera är svenskaspel.se en egen spelbutik där det går att skrapa de legendariska Trisslotterna samt Lotto, Måltipset, Stryktipset m.m. Spelbolagets och hela Sveriges favorit är som bekant Stryktipset som drog igång redan 1934! Numera delar den plattform med poker, bingo och populära spel som Oddset och Bomben. På oddsfronten har Svenska Spel hängt med i utvecklingen och erbjuder nu livespel på allt ifrån Champions League till dam-volleyboll. Med lika villkor för alla kunder och snabba utbetalningar – samt forum för de som vill spela tillsammans – är det lätt att gilla klassiska Svenska Spel.