Foto: Bildbyrån

När AIK besegrade Vasalund i går gjorde man det i en helt ny försäsongströja – och när den väl började säljas tog den slut direkt.
– Det var ett fantastiskt tryck. Jag har aldrig varit med om något liknande, säger Stefan Jonasson, kommersiell chef på AIK Fotboll, i ett pressmeddelande.

Sekunder tog det – sedan var det slut. Ja, så beskriver AIK det själva i ett pressmeddelande under söndagseftermiddagen.

Det handlar om den försäsongströja som AIK spelade i går i vinstmatchen mot Vasalund (1-0) – och som nu släpptes till försäljning.

”När tröjan släpptes till försäljning på aikshop.se hängde tusentals supportrar från hela världen redan på låset och sidan gick ner då trycket vid lanseringen var oerhört högt. Bara sekunder efter att sidan kom upp igen var tröjan slutsåld”, skriver AIK i pressmeddelandet.

– Det var ett fantastiskt tryck. Jag har aldrig varit med om något liknande, kommenterar Stefan Jonasson, kommersiell chef på AIK Fotboll.

Nike, som tagit fram tröjan, har valt att avstå betalning för att försäljningspengarna (140 800 kronor) ska gå till AIK Fotbolls mentorprogram som är en del av klubbens arbete med AIK i samhället.