Malmö FF kan snart dubbla intäkterna av namnet på nuvarande Swedbank stadion. Kvällsposten uppger att det kan handla om 100 miljoner i närmaste tio åren.  
– Det är en billig investering för ett företag även om det rör sig om mycket pengar, säger MFF:s vd Niclas Carlnén till Kvällsposten.

Kvällsposten har avslöjat att Swedbank stadion i Malmö är på väg mot ett namnbyte. Där på bekräftade Swedbank självt att namnsponsorsskapet kommer att upphöra och hur banken övergår till att bli officiell sponsor för MFF.

Nu är en ny arenanamnsponsor alltså på gång och MFF ser ut att ha en urstark förhandlingsits.
När namnrättigheterna första gången såldes för tio år sedan så fick MFF 50 miljoner fram till 2027.
Nu kan prisnivån sticka i väg på omkring 10 miljoner per år i ett nytt avtal som håller på att ta form.

– Jag skulle säga att intresset är stort, säger Niclas Carlnén till Kvällsposten.

– Sedan ska vi och eventuella intressenter värdera det på samma sätt. Både innehåll och vad man ska göra med samarbetet och de målen måste vara ungefär de samma mellan föreningen och företaget så vi stöder varandra i det arbetet.

Med en sådan prisbild kan skåningarna gå mot 100 miljoner i intäkter över tio år framåt.

– Det är inte så konkret att jag kan säga att vi är inne i slutförhandlingar med enskilda bolag, men det finns många diskussioner på gång, säger Niclas Carlnén till Kvp.

– Sedan ska vi hitta någon som faktiskt betalar så mycket för det också.