• Publicerat 21 mars
  • Skrivet av Redaktionen
  • 0 Kommentarer

IFKgBB160130BB219

IFK Göteborg tar nya grepp i sitt sätt att arbeta med fansen. Går det att visualisera känslor med hjälp av ny teknik? Blåvitt hoppas det. Genom sensorer, som mäter bland annat puls och muskelspänningar ska fansen mätas på ett nytt sätt.

IFK Göteborg lyfte publikmässigt i fjol och nu hoppas IFK ytterligare kunna utmana Hammarby, AIK och MFF i toppen av publikligan.

Med hjälp av 3D-teknik ska nu fansen analyseras på ett nytt sätt. Bilder och filmer.

– Det här är vårt sätt att hylla supportrarna och samtidigt visa upp och lyfta den fantastiska stämningen på Gamla Ullevi, säger Joakim Fjällgård, marknadsansvarig varumärke på IFK Göteborg.

Bilderna och filmerna är tänkta att fungera i annonsering inför Blåvitts hemmamatcher.

IFK Göteborgs officiella hemsida skriver så här:
”Experimentet utförs för första gången på fyra supportrar från olika läktarsektioner på hemmapremiären den 6 april. Men redan inför derbyt mot Häcken har sensorerna testats på Tobias Hysén. En kylig vårdag i mars registrerades hans längtan inför att åter få gå ut inför ett fullsatt och kokande Gamla Ullevi”.

Och hur slutresultatet ser ut har IFK Göteborg i dag lanserat på ifkgoteborg.se.

MISSA INTE – MER OM IFK GÖTEBORG
– Oroas över tomrummet
– Värdet av sparring mot Djurgården värderas högt

FÖLJ FOTBOLLDIREKT FÖR DE SENASTE NYHETERNA OM SVENSK FOTBOLL!
TWITTER
FACEBOOK
INSTAGRAM

ELITEFOOTBALLSveriges bästa statistik-databas för svensk fotboll