• Publicerat 20 mars, 2015
  • Skrivet av Max Richnau
  • 42 Kommentarer

Biljetthaussen till premiärmatcherna i Stockholm har börjat komma igång. I och med den nya kampanjen har Djurgårdens biljettförsäljning tagit fart – men Blåränderna ligger just nu en bit efter konkurrenterna Hammarby.
– De har gjort det jävligt bra, men vi vill köra vårt race, säger Djurgårdens projektledare Johan Andersson till FotbollDirekt.

Djurgårdens biljettförsäljning till den allsvenska premiärmatchen mot Elfsborg har börjat komma igång sedan lanserandet av den nya kampanjen ”Stockholms Stolthet” häromdagen. Djurgårdens projektledare Johan Andersson ser positivt på de nuvarande siffrorna.

– Det ser bra ut, vi har klivit över 11 000 sålda biljetter till premiären idag (läs: igår). Den aktuella siffran är 11 200 sålda biljetter till premiären, och vi har sålt 7 900 säsongskort. Vi är mer än nöjda, och vi kommer att passera det tidigare rekordet för sålda säsongskort, säger han till FotbollDirekt.

Trots de positiva tongångarna ligger man dock en bra bit efter lokalkonkurrenten Hammarby. För några dagar sedan kunde Bajen visa upp 13 500 sålda säsongskort och när lösbiljetterna i onsdags släpptes inför allsvenska premiären så såldes 10 000 biljetter på 50 minuter. Nu är Hammarbys premär mot Häcken mer eller mindre slutsåld.

Hammarbys succésiffror är inget som påverkar Djurgårdens målsättning, enligt Andersson.

– De har gjort det jävligt bra, och det är klart att vi också vill bli så många som möjligt. Men vi vill köra vårt race, sen vore det skitkul om vi säljer ut. Vi har satt 28 000 som mål och når vi dit är vi nöjda, säger han.

MISSA INTE!
Allt om Djurgården – Gå till FotbollDirekts Dif-sida
Broberg: ”Vi vill sluta före både AIK och Hammarby”
Stort engagemang för Djurgårdens nya kampanj: ”Gått rakt in i hjärtat”

FÖLJ FOTBOLLDIREKT FÖR DE SENASTE NYHETERNA OM SVENSK FOTBOLL!
TWITTER
FACEBOOK
INSTAGRAM

ELITEFOOTBALLSveriges bästa statistik-databas för svensk fotboll