AIK vill ha 25 000 medlemmar – lanserar 25K-kampanj
AIK vill växa och ska göra det ordentligt. Missad guldstrid men AIK nysatsar redan. Nu ska 18 600 medlemmar blir 25 000. Kampanjen 25K är på gång.
Det är en drive som ska göra AIK:s medlemstal ännu större och bygger på ett samarbete mellan fotbollen och ishockeyn.
“Ett medlemskap i AIK är den största kärleksförklaringen.”
Kampanjen har döpts till ”25K”. AIK vill öka från 18 600 medlemmar till 25 000.
Lanseringen ska ske genom sociala media och hemsidor och under matchevenemang.
AIK har även tagit professionell hjälp av marknadsföringsbolaget Sports Revenue Group Sweden AB.
AIK:s officiella hemsida skriver i dag följande hur alla nyregistrerade medlemmar deltar i utlottningen av två Fiat 500 AIK-edition, samt får följande förmåner i sitt AIK-medlemskap:
– 10% rabatt på samtliga produkter i AIK Shop mot uppvisande av medlemskort
– Förtur till biljetter till attraktiva matcher i fotboll och hockey
– Förtur till av AIK arrangerade resor i samband med fotbolls- och ishockeymatcher
Frågan är hur AIK lyckas? – ett AIK som inför säsongen sålde fler årskort än någonsin och leder den allsvenska publikligan.