Först ”Paint it Black” – nu spelar AIK mot “Inte AIK”
På tisdag släpper AIK sina biljetter till sin allsvenska premiär hemma mot IFK Göteborg. På Ticnet står det nu att biljetterna är till matchen “AIK – Inte AIK”.
– Ja, alltså, det står väl som det är helt enkelt. Vår klubb möter något slags antimateria i premiären, säger AIK Fotbolls kampanjmakare Simon Strand till FotbollDirekt.se.
Flera AIK-profiler har delat skärmdumpen från Ticnet på Twitter och klubbens officiella Facebook-sida har publicerat samma bild. Förra året drev AIK kampanjen ”Paint it Black” inför säsongen, en kampanj som fick stort genomslag och bland annat ledde till nytt nordiskt rekord i antal sålda årskort (14 380 stycken) samt prisades med “Årets nyskapare” på svenska pr-galan Spinn och uppmärksammades av UEFA.
En inte allt för vild gissning är att ”AIK-Inte AIK” är en ny kampanj.
– Ja, alltså, det står väl som det är helt enkelt. Vår klubb möter något slags antimateria i premiären. Mer än så finns väl inte att berätta just nu och när det finns mer att berätta så kommer det säkert att märkas. Så har det i alla fall varit rent historiskt när det gäller AIK. Det är sällan AIK går obemärkt förbi så att säga, säger AIK Fotbolls kampanjmakare Simon Strand till FotbollDirekt.se.
AIK har redan sålt över 13 000 årskort och klubbens VD Thomas Edselius har tidigare sagt att man räknar med att slå förra årets rekord med marginal.