Svagt intresse för AIK-Djurgården: ”Ingen derbyfeber”
Årets första Stockholmsderby mellan AIK och Djurgården spelas i år den 8 maj. Men trots en lovande säsongsinledning på båda håll så har AIK än så länge inte fått uppleva någon försäljningssuccé.
När siffrorna i dag för första gången presenteras så visar siffran 12 600 sålda biljetter av Råsundas 34 000 platser – detta med tre veckor kvar.
Men trots att AIK:s sista hemmaderby någonsin på den klassiska nationalarenan inte automatiskt sålt sig självt än så länge – så ingen oro från AIK-håll som i slutänden räknar med en publikfest.
– Det är väl ingen succé än så länge men känslan säger ändå slutsålt. Något annat skulle överraska mig mycket, säger AIK:s evenemangsansvarige Lasse Pettersson till FotbollDirekt.se.
– Alla jag pratar med säger ändå att de vill gå på sista derbyt så jag tror det kommer att börja hända saker för oss efter Sundsvallsmatchen.
AIK:s marknadsföring har ännu legat lågt – men snart skärps PR-insatsen. På flera vis.
– Ja, vi börjar på allvar i nästa vecka och kommer att marknadsföra det här derbyt på flera olika vis och vi ska även träffa Djurgården och diskutera matchen. Vi ska jobba stenhårt på att marknadsföra den här matchen.